Anna Rosa Moschouti opent flagship store in Kloosterstraat

Anna Rosa Moschouti besliste in 2017 haar passie voor juwelen na te jagen en startte haar eigen juwelenlabel AR.M. Haar juwelen herken je moeiteloos aan de esthetische lijnen en strakke vormen. Stevig van uitstraling maar licht van gewicht, transformeren ze elke outfit tot een steengoed statement. Deze zomer zet Anna Rosa de volgende stap met haar label en opent ze haar allereerste flagship store. Dat doet ze nergens minder dan op haar droomlocatie, de Kloosterstraat in Antwerpen. Naast de huidige AR.M collecties vind je er ook limited edition collecties en collabs waarvan een eerste met Zand-erover.

Anna Rosa, je deelde gedurende 1,5 jaar de winkel ‘Live Aesthetically’ met Ophelia Lingerie. De tijd was nu aangebroken voor een eigen flagship store?

Die eerste winkel openen met Ophelia was een enorm fijne ervaring, maar we waren allebei klaar voor een volgende stap. Een ruimte delen, wil zeggen dat het niet volledig een flagship store kan zijn. Je moet een compromis sluiten op vlak van design. Ik voelde dat het tijd was om mijn identiteit op een meer holistische manier te communiceren naar klanten toe. Het totaalplaatje moet kloppen.

Je verhuist daarmee van de Mechelsesteenweg naar de Kloosterstraat, een bewuste keuze?

Ik heb altijd gezegd ‘als ik wegga op de Mechelsesteenweg, is het om naar een meer commerciële, centrale locatie te verhuizen’. De Kloosterstraat was bovendien mijn droomlocatie. Wanneer ik visualiseerde hoe mijn merk zou groeien, dan zag ik mezelf in de Kloosterstraat. Ik ben zó gelukkig dat ik dit pand vond. De buurt is zalig, mijn buren zijn fantastisch. Voorbijgangers lopen spontaan de winkel binnen om het merk te ontdekken. Dat is heel veel waard.

Als architect ontwierp je je eigen winkel, hoe ging dat?

De uitdaging zat in het vinden van de perfecte balans. Het moest enerzijds een toegankelijke ruimte worden. Een ruimte die los van het product spreekt tot mijn klanten die veel belang hechten aan interieur design en architectuur. Anderzijds moest het een ruimte worden waarin ik graag werk. Ik ben de designer achter het merk, maar de rol van verkoper is nieuw voor mij. Daarom vind ik het belangrijk om me zo comfortabel mogelijk te voelen in die nieuwe rol. Ik koos een aardse, eerder ruwe look. Een betonnen vloer en gerecycleerd hout voor bepaalde oppervlaktes en voor de wandplanken. Alex Vervoordt was een belangrijke inspiratiebron tijdens het ontwerpproces.

Welke AR.M collecties verkoop je in de winkel?

Mijn huidige collecties: Totem, Lithos en Metal Streaks. Daarnaast vind je er ook Limited edition collecties. Dat zijn juwelen die ik in beperkte aantallen maak in mijn atelier, achteraan in de winkel. Die verkoop ik uitsluitend in mijn flagship store.

Er komt een collab aan met het Amsterdamse handtassenlabel Zand-erover, waaraan mogen we ons verwachten?

We creëerden samen twee handtassen waarvan de handvatten vervaardigd zijn uit Corian, een gerecycleerde grondstof die in bijna al mijn juwelen terugkomt. De creaties worden officieel voorgesteld op Maison&Objet in Parijs begin september.

Praktische informatie:

Adres: Kloosterstraat 51, 2000 Antwerpen
Geopend van woensdag t.e.m. zondag van 12 tot 18 uur
www.annarosamoschouti.com

Pers wordt uitgenodigd op 26 september 2019 vanaf 18u voor de officiële, feestelijke opening. Buiten een hapje en een drankje, staan er ook heel wat andere verrassingen op de planning.

Alle foto's van de huidige FW19 collectie vind je hier: https://www.dropbox.com/sh/33rurcol5kim5b7/AAAhfNzG10xnqBpWmTea2OMYa?dl=0

Interesse in een interview met Anna Rosa? Neem voor meer informatie/bij verzoeken contact op met:

E:  [email protected]

OVER ANNA ROSA MOSCHOUTI

De Grieks-Antwerpse Anna Rosa Moschouti, architect van opleiding, besliste in 2017 haar passie voor juwelen na te jagen. Vanuit haar studio in Antwerpen ontwerpt ze met juwelenlabel AR.M minimalistische juwelen die ondanks hun eenvoud voor een mooi statement zorgen. Ze werkt met restmaterialen, gerecycleerde grondstoffen en duurzaam geproduceerde metalen zoals zilver en koper. www.annarosamoschouti.com