De perfecte thee om jouw welzijn van ’s morgens tot ’s avonds te boosten

Haal alles uit je dag met een kopje Pukka

Pukka heeft een duidelijke missie: zorgen dat jij van zonsopgang tot -ondergang het beste van jezelf kan geven! Daarom creëerden de kruidenexperts van Pukka de lekkerste biologische blends om jouw gezonde levenstijl te ondersteunen. Zo kickstart je de dag met ginseng en matcha en eindig je met kamille en valeriaan dat perfect is voor een ontspannen avond.

De beste kruiden voor ieder moment van de dag

Planten kunnen een belangrijke rol spelen bij een gezonde en bewuste levensstijl. Met vergaande expertise in kruiden en geïnspireerd door Ayurveda, ontwikkelt Pukka biologische blends met de hoogste kwaliteit van kruiden, voor optimale smaak & functionaliteit. Opdat jij de hele dag door kan genieten van een heerlijke kop thee verzamelde Pukka 5 blends in de collection box Day To Night:

1. Ginseng Matcha green: Start de dag met pit! Deze opwekkende blend met groene matcha, rode ginseng, citroengras en gemberwortel zorgt ervoor dat je de dag met een big smile inzet. Een ideale vervanger voor een kopje koffie.

2. Turmeric Gold: Deze heerlijke blend met goudgele kurkuma, een hint van citroen en groene thee is perfect voor een voormiddagje goed doorknallen.

3. Three Ginger: Warm jezelf op met een kopje Three Ginger. De kracht van pure gember en kurkuma ontwaakt je innerlijke vlam, bye bye middagdip!

4. After Dinner: Het ideale kopje thee om van te genieten na het eten. Deze cafeïnevrije blend van cichorei, venkelzaad en kardemompeulen bevat zoethout. De wortelstokjes staan gekend de spijsvertering te ondersteunen.

5. Night Time: De perfecte toevoeging aan je avondroutine. De zachte smaken van kamille en lavendel bereiden je voor op een goede nachtrust.

Geniet van deze blends als onderdeel van een gezonde voeding en levensstijl. Wist je dat het Pukka-team in Bristol naast organische thee ook helemaal verzot is op yoga, mindfulness & de vegetarische keuken? Tevens dé ideale cocktail voor om jouw werkdag gezond en zen door te brengen.

De beste ingrediënten, speciaal voor jou

Een tas thee moet niet enkel lekker maar ook duurzaam zijn, dus kiest Pukka voor 100% biologische, FairWild and Fair for Life ingrediënten. Het Fair for Life keurmerk garandeert eerlijke handel en verantwoorde bevoorradingsketens. Het FairWild certificaat verzekert dat alle kruiden duurzaam geoogst zijn en dat elke schakel in de keten een eerlijk en leefbaar loon ontvangt. Daarnaast stimuleert Pukka zijn boeren en kwekers om zo min mogelijk CO² uit te stoten, duurzaam om te gaan met water en bij te dragen aan een verbetering van de biodiversiteit. Verder is Pukka ook lid van 1% For The Planet en doneert het jaarlijks 1% van haar omzet aan organisaties die zich inzetten voor het milieu. In België werkt Pukka samen met Natuurpunt & Natagora.

Ook de verpakking verliest Pukka niet uit het oog: het doosje is volledig recycleerbaar, de inkt is plantaardig en het theezakje is composteerbaar.

Verkoopinfo

Pukka gebruikt voor al zijn blends de hoogste kwaliteit biologische thee en kruiden, wat voor een ultieme smaakbeleving zorgt voor elk moment van de dag. Wereldwijd telt het assortiment 38 blends (het aanbod varieert per land). In België is Pukka verkrijgbaar bij o.a. Delhaize, BioPlanet, Kazidomi, Hollands & Barret, Bol.com, Spar & Okay. De verkoopadviesprijs ligt op €4,49 voor een verpakking van 20 zakjes.

E:  [email protected]

Over Pukka

Pukka creëert organische thee en voedingssupplementen voor een bewuster en gelukkiger leven. ‘Pukka’ betekent authentiek en vormt de kern van het theemerk. Het bedrijf werd in 2001 opgericht door herbalist Sebastian Pole en business partner Tim Westwell. Elke blend wordt samengesteld met de meest kwaliteitsvolle en organische kruiden, duurzaam geproduceerd en eerlijk verhandeld. Met een warme kop biologische kruidenthee wil Pukka mensen, planten en de planeet met elkaar in verbinding brengen.

Pukka Sustainability Report 2018

PDF - 11 Mb