Pukka wenst je een ‘Berry Good Night’ met nieuwe Night Time Berry thee

Biologisch thee-en supplementen merk Pukka brengt met Night Time Berry een tweede avondthee op de markt, een zoetere variant voor de slaapminnende zoetekauwen. De timing zit alvast goed: sinds de uitbraak van de coronacrisis slaapt 20% van de mensen tussen de 18 en 65 jaar slechter.* We zijn vermoeider dan ooit door de overvloed van informatie, het continue aanpassen aan nieuwe regels en de sociale isolatie. Pukka’s herbal ambassador Lily Joan Roberts biedt soelaas en geeft enkele tips voor een betere nachtrust.

Het corona effect op onze slaap

Emotioneel hebben heel wat te verwerken. Of we nu in de zorgsector werken, van thuis uit werken en tegelijkertijd de rol van ouder, partner en werknemer moeten invullen of de eerste stappen in het studentenleven in isolatie beleven. Voor de meeste mensen is het dagelijks leven in één keer veranderd en dan nog eens voor een langere periode. Een korte navraag in jouw omgeving hoe iedereen zich voelt en het veelgehoorde antwoord is moe.

Pukka’s herbal ambassador Lily Joan Roberts geeft daarom enkele tips om die corona moeheid tegen te gaan.

“De vermoeidheid die veel mensen vandaag ervaren kan voortkomen uit een inactieve levensstijl, een tekort aan prikkels en de lange periode van aanhoudende angst en onzekerheid. Slaap is essentieel voor al je herstelprocessen en energieopbouw in het lichaam, Lily Joan Roberts.”

Tip 1) Ondersteun jouw circadiaans ritme

De eerste en tevens belangrijkste tip: ondersteun maximaal jouw eigen circadiaans ritme, oftewel jouw interne klok. De optimale tijd om te slapen wordt gedicteerd door jouw interne klok die zich in de hersenen bevindt en die de 24-uurs ritmen (ook wel circadiane ritmen genoemd) van de vele lichaamsfuncties coördineert. Elke dag opstaan en gaan slapen op hetzelfde uur zorgt ervoor dat dat je interne klok niet ontregeld wordt. Een regelmatig slaappatroon vinden dat bij jou past, en je voedingspatroon hierop afstemmen, is belangrijker dan aan je 8 uren te geraken.

Tip 2) Zoek het licht op

Hoe meer daglicht je overdag ziet, des te beter je zal slapen 's nachts. Door het daglicht overdag op te zoeken, zet je de productie van melatonine (het slaaphormoon) stop en stimuleer je onrechtstreeks de productie ervan als het tijd is om te gaan slapen. Een goede wandeling ‘s ochtends of overdag kan dus wonderen doen!

Tip 3) Experimenteer met kruiden

Er zijn heel wat kruiden, zoals lavendel en kamille, die traditioneel worden gebruikt om beter te kunnen ontspannen en slapen.** Je kan de kruiden verwerken in jouw avondmaaltijd of een tasje thee drinken voor het slapengaan. Probeer dat glas wijn ook te vervangen door een tas thee, alcohol helpt je misschien in slaap vallen, maar verstoort de kwaliteit van je slaap.

A berry good night

De Night Time Berry thee is de tweede avondthee van Pukka naast de klassieker Night Time. In beide thees kan je kruiden zoals kamille, valeriaan en lavendel terugvinden. Deze kruiden worden traditioneel gebruikt om beter te kunnen slapen.** De Night Time Berry is een zoetere variant van de Night Time thee en bevat bessen (rozebottel, vlierbessen en zwarte bessen) en daarnaast ook echinacea, wat traditioneel gebruikt wordt om het immuunsysteem te ondersteunen.

Verkoopsinformatie Pukka Night Time Berry

Pukka gebruikt voor al zijn blends de hoogste kwaliteit biologische thee en kruiden, wat voor een ultieme smaakbeleving en functionaliteit zorgt voor elk moment van de dag. Wereldwijd telt het assortiment 40 blends (het aanbod varieert per land). In België is Pukka verkrijgbaar bij o.a. Delhaize, BioPlanet, Kazidomi, Holland&Barret, Bol.com, Spar & Okay. De verkoopadviesprijs ligt op €4,49 voor een verpakking van 20 zakjes.

*https://www.partena-ziekenfonds.be/nl/magazine/gezond-leven/enkele-slaaptips-in-tijden-van-corona

**in afwachting van toelating door de Europese Commissie.

Vragen/twijfels? Neem voor meer informatie/bij verzoeken contact op met:

E:  [email protected]

Over Pukka

Pukka creëert biologische thee en voedingssupplementen voor een bewuster en gelukkiger leven. ‘Pukka’ betekent authentiek in het Hindi en vormt de kern van het holistische theemerk. Het bedrijf werd in 2001 opgericht door herbalist Sebastian Pole en business partner Tim Westwell. Elke blend wordt samengesteld met de meest kwaliteitsvolle en biologische kruiden, duurzaam geproduceerd en eerlijk verhandeld. Met een warme kop biologische kruidenthee wil Pukka mensen, planten en de planeet met elkaar in verbinding brengen.