Pukka’s zomerse verwenmomentjes: inspiratie voor verfrissende drankjes

Pukka’s Herbal Ambassador Lily Joan Roberts ontwikkelde verfrissende recepten voor drankjes op basis van Pukka thee voor in de ochtend, middag en avond.

Binnen enkele dagen is het zover: de zomer komt eraan. Dé tijd van het jaar voor gezellige BBQ’s met vrienden en familie, ontspannende dagen aan zee, eindeloze apero’s en over het algemeen een trager levensritme. Heerlijk toch?!

Om die leuke momenten nog smakelijker te maken, creëerde Pukka’s Herbal Ambassador Lily Joan Roberts drie recepten voor een smoothie, een ijsthee en een mocktail, gemaakt met de heerlijke theezakjes van het biologische theemerk Pukka. Experimenteer met de veelzijdigheid van Pukka’s thee en verwen jezelf en je geliefden met heerlijke drankjes boordevol heilzame kruiden en smaak.

Start de dag met de ‘Feel New’ smoothie

Start je graag je dag boordevol energie? Dan is deze proteïnerijke smoothie iets voor jou. Voor deze smoothie heb je nodig:

• 1 Feel New Pukka theezakje
  • ¼ theelepel kurkuma
  • ¼ theelepel kaneel
  • 1 banaan
  • ¼ kopje diepvriesmango
  • 1 kopje amandelmelk (of andere plantaardige melk)
  • ½ kopje (kokos)yoghurt
  • 1 el chiazaad
  • (optioneel) 1 schepje proteïnepoeder

De bereiding:

Laat eerst 5 minuten (tot een kwartier) een theezakje trekken van de ‘Feel New’ Pukka thee in een half kopje kokend water.

Doe vervolgens de banaan, mango, amandelmelk, yoghurt, chia, kurkuma, kaneel, proteïnepoeder en het afgekoelde theetje in een blender. Blend tot een glad mengsel.

Optioneel: garneer met een snufje gemalen kardemom of kaneel bovenop. Je kunt er ook een smoothie bowl van maken door er granola en een schepje notenpasta bij te doen.

Deze verfrissende ‘Supreme Matcha Green’ ijsthee houd je opgewekt en gehydrateerd doorheen de dag

Om de verfrissende matcha ijsthee te maken heb je één van Pukka’s populairste theesmaken nodig, namelijk de ‘Supreme Matcha Green’. Supreme Matcha Green van Pukka bevat het magische matcha vermengd met Chinese Sencha, Indische Oothu en Vietnamese Suoi-bende. Matcha is rijk aan antioxidanten en wordt van oudsher door de boeddhistische monniken bij hun lange meditaties als verfrissing gebruikt.

Om 1 liter ijsthee te maken heb je nodig:

• 3 Supreme Matcha Green theezakjes
  • 3 kopjes kokend water
  • 1-2 eetlepels honing of ahornsiroop (optioneel)
  • 1 citroen, de helft in plakjes gesneden
  • 1 sinaasappel, de helft in plakjes gesneden
  • Muntblaadjes voor garnering
  • Handje basilicumblaadjes, gescheurd

De bereiding:

Breng 3 kopjes water aan de kook en giet dit over de Supreme Matcha Green theezakjes. Laat de thee 5-10 minuten trekken, afhankelijk van hoe sterk je de thee wilt hebben.

Verwijder de theezakjes en giet het over in een kan. Voeg honing of agavesiroop toe als je de thee wilt zoeten en roer goed door totdat het volledig is opgelost. Giet er nog een tas koud water bij

Laat de thee afkoelen tot kamertemperatuur. Pers de halve citroen en sinaasappel uit en voeg het toe aan de koude thee. Doe de plakjes citroen en sinaasappel er ook bij, evenals de basilicumblaadjes.

Zet de thee vervolgens in de koelkast en laat deze minstens 1 uur goed koud worden.

Serveer koud en werk eventueel af met een vers blaadje basilicum, een schijfje sinaasappel en blokjes ijs.

Sluit de dag af met een feestelijke ‘Three Ginger’ mocktail

Sluit de dag af met een lekkere mocktail of serveer deze op je volgende BBQ-feestje. Sowieso een publiekswinnaar.

Voor deze mocktail heb je nodig (goed voor glaasjes):

• 1 Three Ginger theezakje
  • 1 theelepel fijngeraspte gember
  • 1 limoen, geperst
  • 1 eetlepel honing, ahorn of agavesiroop
  • 2 glaasjes kombucha of 1 glaasje bruiswater en 1 glaasje appelsap
  • Muntblaadjes en een schijfje limoen voor garnering

Bereiding:

Dag voordien: laat eerst 2 zakjes ‘Three Ginger’ gedurende een kwartier trekken in een kopje kokend water. Verwijder de zakjes en giet je thee in een ijsblokjesvorm. Zet in de diepvries.

Wanneer je klaar bent om je mocktail te drinken, doe je de gember in een glas en voeg het limoensap toe. Meng grondig zodat de smaken goed vrijkomen. Voeg honing of agavesiroop toe en roer nog eens goed door.

Vul het glas met je Three Ginger-ijsblokjes.

Giet het bruisende water (of kombucha) over het ijs en roer voorzichtig. Garneer met een takje munt en een schijfje limoen.

Verkoopsinformatie

In een Pukka theedoos zitten 20 zakjes thee. De verkoopadviesprijs ligt vanaf €4,99. In België is Pukka thee verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Delhaize, Holland & Barrett, BioPlanet, Farmaline, Kazidomi, Optiphar, Newpharma en Bol.com.

Vragen/twijfels? Neem voor meer informatie/bij verzoeken contact op met:

E: ​ manon@twoisacrowd.com

Over Pukka

Pukka creëert biologische thee voor een bewuster en gelukkiger leven. ‘Pukka’ betekent authentiek in het Hindi en vormt de kern van het holistische theemerk. Het bedrijf werd in 2001 opgericht door herbalist Sebastian Pole en business partner Tim Westwell. Elke blend wordt samengesteld met de meest kwaliteitsvolle en biologische kruiden, duurzaam geproduceerd en eerlijk verhandeld. Met een warme kop biologische kruidenthee wil Pukka mensen, planten en de planeet met elkaar in verbinding brengen. Meer informatie via: www.pukkaherbs.com.