W.R.YUMA lanceert crowdfundingcampagne voor nieuwe collectie circulaire zonnebrillen

De zonnebril van morgen, uit het afval van gisteren

Het circulaire zonnebrillenmerk W.R.YUMA - vanaf heden Yuma Labs - lanceert op 11 augustus een crowdfundingcampagne via Indiegogo. Het innovatieve label wil daarmee 20.000 euro ophalen voor de financiering van een nieuwe, 100% circulaire collectie zonnebrillen.

De lancering luidt de volgende stap - en nieuwe naam - van het bedrijf in. Hiermee wil Yuma Labs circulaire economie bij een breder publiek bekend maken, meer impact maken. Om dit te realiseren, verhuist de productie van het atelier in Antwerpen naar Italië. Daar verwerkt een Italiaans familiebedrijf de gerecycleerde petflessen door middel van spuitgieten tot de iconische Yuma-monturen.

Oprichters Sebastiaan, Lenja en Roald leggen uit waarom ze Yuma Labs zijn gestart

We hebben ons de laatste jaren verdiept in de mechanismen van mode, circulaire economie, afval en recycleren. In onze speurtocht naar “echte” circulaire producten, stootten we grotendeels op simpelweg “gerecycleerde” items. Zeker op het vlak van zonnebrillen was er duidelijk nog werk aan de winkel. Met Yuma Labs willen we een radicaal nieuwe manier van denken ontketenen in de mode-industrie… en dit alles met de zon op onze snoet.

What's next? Pre-launch tijdens crowdfunding

Tijdens de crowdfundingcampagne verkoopt Yuma Labs 1 model uit de nieuwe collectie. Een unisex model, in 4 kleuren beschikbaar: twee transparante monturen (de originele kleuren van de gerecycleerde flessen), twee gekleurde monturen (bruin en zwart). Maar, hoe weet je nu of het model je leuk staat? Simpel: dankzij een speciale Instagram filter pas je de zonnebril gewoon virtueel. Yuma Labs is het allereerste brillenmerk dat bijdragers de brillen laat passen nog vóór ze in productie gaan!

Geen pre-launch zonder een mooie early bird korting! Wie een zonnebril aankoopt tijdens de campagne, krijgt 15 procent korting. Prijzen starten vanaf 94 euro, afhankelijk van de kleur.

In 2017 lanceerde Yuma Labs al een eerste crowdfundingcampagne die op amper 6 uur tijd volledig was gefinancierd.

Vanaf nu zal elke zonnebril case een ‘send back’ label bevatten. Daarmee stuur je jouw zonnebril aan het einde van zijn leven gratis terug naar Yuma Labs. Zij kunnen de bril opnieuw recycleren en zo is de cirkel helemaal rond!

Crowdfunding link: https://www.indiegogo.com/projects/lazlo-tomorrow-s-sunglasses-from-yesterdays-waste#/

Noot aan redactie, niet voor publicatie

0470/18.76.83

OVER YUMA LABS

Een wereld waarin afval niet bestaat, dat is de visie van Yuma Labs. Het revolutionaire zonnebrillenmerk ontwerpt trendy brillen uit gerecycleerde petflessen. 100% circulaire brillen met volledig demonteerbare monturen. Zo zijn ze ook aan het einde van hun leven makkelijk recycleerbaar. Sebastiaan de Neubourg startte het label in 2018 als W.R.YUMA. Leuk weetje: Yuma verwijst naar de zonnigste plek op aarde namelijk Yuma in Arizona (VS).