ARMEDANGELS lanceert Capsule Collection: 50% biologisch katoen, 50% gerecycleerd katoen, 100% modieus

ARMEDANGELS is als fair fashion merk keer op keer transparant in haar communicatie over al haar gebruikte materialen en productiemethodes. Met de nieuwe Brand Capsule Collection is dit niet anders. De collectie bestaat uit een t-shirt, sweatshirt, sweatpants en hoodie. Het materiaal is een mix van 50% biologisch katoen en 50% gerecycleerd katoen. Op die manier krijgen kostbare vezels een nieuw leven. Met deze methode draagt het merk ARMEDANGELS bij tot een circulair systeem. Afval verminderen en grondstoffen hergebruiken is hun missie.

Niet alle helden dragen capes, sommigen maken ze

Om afval te verminderen en hulpbronnen te hergebruiken, werkt ARMEDANGELS nauw samen met Valérius 360 in Portugal. Deze leverancier zet zich actief in om grondstoffen zo efficiënt mogelijk te gebruiken en zo schade aan het milieu te minimaliseren. Het circulaire model hergebruikt afval vanuit de mode-industrie en brengt dit terug in de kringloop.

Samen hebben ze één doel: de mode-industrie veranderen. Gebruikte kleding, restanten en snijafval van samenwerkende modemerken worden gesorteerd op kleur en samenstelling. Het textiel gaat daarna onder het mes en wordt versnipperd tot een zachte, luchtige massa. Wat hierna volgt maakt dit productieproces uniek. Om een hoge materiaalkwaliteit te bereiken wordt het gerecycleerde materiaal gemengd en verrijkt met een nieuwe vezel. De Capsule Collection gebruikt hiervoor biologisch katoen, wat de 50/50 mix maakt. De gemengde vezels veranderen na het spinnen tot rollen garen, om uiteindelijk tot nieuw textiel te worden geweven. Hiermee veranderen ze niet alleen de industrie, maar verschuiven ze de hele fashion mindset door kleding te maken die vanaf het begin bewuster is.

We kunnen niet blijven negeren hoe de mode-industrie het milieu vervuilt. Hier moet iets veranderen. Onze kleren maken wie we zijn en zitten vol herinneringen. Bij Valérius 360 laten we die herinneringen voortleven door textiel te recycleren.
- Miklós Nagy, Project en Productie, Manager bij Valérius 360.

Een eerbetoon aan alle difference-makers

ARMEDANGELS wapent zich tegen massaconsumptie en overmatig afval. Wat ze nog nodig hebben, is een grote massa gelijkgestemden. De Capsule is daarom gericht aan alle rebellen die samen een verschil maken. Zij die niet zomaar iets accepteren, maar de uitdaging aangaan en hun stem gebruiken, dat zijn de difference-makers. Dé boodschap van deze Capsule? Als individu een verschil maken is moeilijk, maar elke stap in de goede richting telt. ARMEDANGELS neemt het voortouw.

Verkoopsinformatie

De Brand Capsule Collection bestaat uit een t- shirt (MIKAAS), sweatshirt (SASHAA), sweatpants (AAIKE), en een hoodie (MAALI). De prijzen variëren tussen €79,90 en €179,90. Met deze collectie laat ARMEDANGELS haar true colors zien, en welke kleuren vertegenwoordigen die transparantie en eerlijkheid het best: de huisstijlkleuren. De verschillende kledingstukken komen in combinaties van zwart of wit met groen, geel of oatmeal (beige). Ook op slag verliefd op de collectie? Ze is nu al te verkrijgen in de webshop via armedangels.com.

+32 498/57.82.76

Praktische informatie: een ruimer aanbod van model images, packshots en beelden van de leverancier Valérius 360, vind je via deze link.

OVER ARMEDANGELS

Sinds 2007 bewijst het Keulse label ARMEDANGELS dat mode anders kan zijn: vernieuwend en tijdloos, geproduceerd volgens verantwoorde normen voor mens en planeet. Geen loonslavernij, geen gevaarlijke chemicaliën, geen goedkope massaproducten.

Vanuit het eenvoudige idee om T-shirts te drukken en via de verkoop donaties in te zamelen voor projecten en organisaties, is een bedrijf gegroeid dat nu een van de grootste duurzame lifestyle-labels in Europa is. Met een team van 150 mensen en vier collecties per jaar laat ARMEDANGELS zien dat verantwoordelijkheid en een goed productontwerp elkaar niet uitsluiten.