ARMEDANGELS lanceert sportkledingcollectie voor de (mode)bewuste sporty spice

Donderdag 21 oktober 2021 - Deze herfst draait het bij ARMEDANGELS allemaal om vrijheid, de vrijheid om te bewegen. De eco & fair fashion voortrekker lanceert daarom haar eerste capsulecollectie van sportkleding: tijdloze sportkledij waar jij met glans elke sport- of fitnessactiviteit in aankan. Met het gebruik van innovatieve en gerecycleerde vezels brengt ARMEDANGELS jou én de sportwereld (letterlijk) in beweging. Beweeg je mee?

Van afval tot mode - maak deel uit van de beweging

Door het intens dragen en wassen van onze sportkleren, slijten deze aan een razendsnel tempo, om dan uiteindelijk op de vuilnisbelt te belanden. Daar wil ARMEDANGELS nu juist verandering in brengen. Met hun nieuwe mix & match sportkledingcollectie bewijst het merk dat duurzaamheid hand in hand kan gaan met een lange levensduur en kwaliteit, prestaties en design. En die kwaliteit, dat heeft veel te maken met de materialen: waar mogelijk verkiest ARMEDANGELS een minimum aan nieuwe grondstoffen en gaan ze voor biologisch afbreekbare vezels.

De ARMEDANGELS Activewear collectie in cijfers:

• De leggings en sportbeha’s zijn gemaakt van 84% gerecycled polyamide (uit productieafval) en 16% elastaan. Dit is de allereerste GRS®-gecertificeerde collectie, wat hier wijst op een maximum aan gerecycleerde vezels.

• De topjes en t-shirts van de activewear collectie zijn gemaakt van 62% TENCEL™ (biologisch afbreekbare vezel afkomstig van de regeneratieve grondstof hout), 30% biologisch katoen en 8% elastaan.

• De sporttops en t-shirts met lange mouwen zijn daarnaast afgewerkt met de naturally clean® technologie die de levensduur van de activewear met wel 20% verlengt.

De Mix and Match-reeks bestaat uit korte en lange leggings met verborgen zakken in de tailleband, stevige sportbeha's en t-shirts met korte en lange mouwen in zwart, indigo, poederroze, rozemarijn, beige, lila, licht blauw. De kleuren fudge bruin, avocado groen en apricot geel werden gelanceerd op 21 juni, Internationale Yoga Dag. Eind december 2022 voegde ze dynamo blue toe aan de collectie.

Comfortabel én modebewust: de perfecte match

Of je nu naar een yogales gaat, gaat sporten in de natuur of een ochtenddansje richting de koffieautomaat maakt: ARMEDANGELS zet met zijn sportkledingcollectie een nieuwe standaard in comfort en kwaliteit. Duurzame, sneldrogende materialen met antibacteriële eigenschappen in combinatie met een modern minimalistisch design zorgen voor een absolute feel-good factor. Met deze collectie brengt de (mode)bewuste sporty spice een stem uit voor een sportieve wereld waar fashion en duurzaamheid perfect met elkaar verweven zijn.

Praktische informatie

De prijzen van de capsule sportkledingcollectie liggen tussen € 39,90 en € 69,90 en de collectie is vanaf 28 oktober 2021 verkrijgbaar via armedangels.com.

+32 498/57.82.76

OVER ARMEDANGELS

Het Duitse label ARMEDANGELS, met hoofdzetel in Keulen, bewijst sinds 2007 dat mode anders kan namelijk eco & fair. Geen loonslavernij, geen chemische rotzooi en geen goedkope massaproductie. Wel duurzaam en ecologisch geproduceerde kleding. Het bedrijf startte op met een T-shirtlijn om geld in te zamelen voor het goede doel en groeide uit tot een van Europa’s grootste eco & fair fashion labels. Met een 100-koppig team en 4 collecties per jaar toont ARMEDANGELS dat duurzaamheid en doordacht productontwerp elkaar niet uitsluiten. Meer informatie vind je op: www.armedangels.de.