ARMEDANGELS stopt de mode-industrie in een nieuw jasje met jeans uit 100% gerecycleerd katoen

Het fairfashion kledingmerk ARMEDANGELS uit Keulen wapent zich tegen de fastfashionindustrie met een nieuwe jeanscollectie: voor het eerst bestaat de collectie uit stuks die 100% uit gerecycleerd katoen vervaardigd zijn. DetoxDenim is the name, de CO2-uitstoot van de mode-industrie verlagen is the game. Dat doet ARMEDANGELS door katoen te hergebruiken, wat een hoop energie, water en land bespaart als je nagaat hoeveel bronnen en grondstoffen er nodig zijn om nieuw katoen from scratch te groeien.

In true ARMEDANGELS fashion

ARMEDANGELS blijft trouw aan haar kernwaarden en overtuigingen: innovatie, tijdloosheid en duurzaamheid. Zo kunnen gebruikers eenvoudig een QR-code, die vastgenaaid zit op de jeans, scannen op hun smartphone. Op die manier krijgt de klant in een oogwenk toegang tot de Aware™ Virtual ID; een digitaal paspoort waarin de hele levensloop van het geliefde kledingstuk vastgelegd werd. Transparantie ten top.

Duurzaamheid troef

In de voorjaarscollectie van 2023 vinden we o.a. vaste waarden als MAIRAA en DYLAANO terug. Ook nieuwe hippe pasvormen zoals bijvoorbeeld de mom fit, rokken en jassen mochten niet ontbreken. ARMEDANGELS creëert authentieke jeansstukken waarbij het gros van het consumentenafval geproduceerd werd nog vóór het de nieuwe drager bereikt (80% pre-consumer, 20% post-consumer waste). De boodschap is duidelijk: consuminder, en maak weloverwogen keuzes op het vlak van kledij. Door te investeren in een kleinere, maar kwalitatieve capsule wardrobe, wandel je keer op keer in een tijdloze outfit de deur uit.

Onze voorjaarscollectie DetoxDenim ademt vernieuwing. We zijn trots om voor het eerst een collectie die voor 100% uit gerecycleerd katoen gemaakt is, te mogen voorstellen aan het grote publiek. - Sara Maier, Design Lead Denim bij ARMEDANGELS

Fan favourites meet new denim designs

Behalve all-time favourites, zoals de MAIRAA mom fit voor dames en de DYLAANO straight fit voor heren, plaatst ARMEDANGELS nu ook AAIKALA in de schijnwerpers; een moderne, rechte jeansbroek met hoge taille voor die vrouwelijke touch. Voor een oversized, baggy look zit je goed met HAAYI. Mag het nog wat meer denim zijn? Kies dan voor de stoere overshirt TAALE en de denim jas LYSAAN, die mooi combineert met een riem. Ten slotte is er voor de heren nog het stoere overhemd AANOJ, afgewerkt met borstzakjes en verkrijgbaar in het donkerblauw en zwart.

Verkoopsinformatie

De prijzen van de gerecycleerde DetoxDenim collectie liggen tussen € 89,90 en € 149,90 en de collectie is vanaf februari online te verkrijgen via armedangels.com. Je vindt de collectie vanaf februari ook fysiek in winkels als o.a. Supergoods, HOST, Juttu, MOOSE in the City en Paplou.

+32 498/57.82.76

OVER ARMEDANGELS

Sinds 2007 bewijst het Keulse label ARMEDANGELS dat mode anders kan zijn: vernieuwend en tijdloos, geproduceerd volgens verantwoorde normen voor mens en planeet. Geen loonslavernij, geen gevaarlijke chemicaliën, geen goedkope massaproducten.

Vanuit het eenvoudige idee om T-shirts te drukken en via de verkoop donaties in te zamelen voor projecten en organisaties, is een bedrijf gegroeid dat nu een van de grootste duurzame lifestyle-labels in Europa is. Met een team van 150 mensen en vier collecties per jaar laat ARMEDANGELS zien dat verantwoordelijkheid en een goed productontwerp elkaar niet uitsluiten.

Styles_DetoxDenim_Seeding (1)-1-2-2.pdf

PDF - 1.4 Mb