SS22 // Lookbook + Packshots

OVER SS22

In de lente- en zomercollectie van ARMEDANGELS staan frisse, knallende kleuren centraal. Voor vrouwen zorgen de romantische invloeden in combinatie met activistische prints voor de perfecte post-pandemic positivity. Mannen mogen zich verwachten aan hedendaagse looks met een knipoog naar het klassieke ARMEDANGELS, gewaagde pasvormen en unieke details én innovaties als ‘Mole Less Skin’ waarbij ze verfijnde textuur van tijdloos moleskin in duurzaam materiaal realiseren. Voor het eerst biedt de fair fashion pionier ook een gedeeld kleurenpalet aan voor mannen én vrouwen, met veel nieuwe unisex producten. Want wat is er duurzamer dan een gedeelde kleerkast?

De key looks, enkele packshots en het lookbook van SS22 vind je hieronder. Klik hier voor alle packshots en prijzen. PR samples zijn verkrijgbaar op aanvraag.

Highlight Raw Denim collectie

Back to basics, daar gaat ARMEDANGELS voor met hun Raw Denim collectie. Met deze collectie realiseren ze een minimale footprint: het uitgebreid wasproces dat bijdraagt tot waterverspilling en chemicaliëngebruik worden achterwege gelaten. Wie raw denim draagt zal merken dat de stuks unieker worden naarmate ze langer gedragen worden. Zo creëert iedereen zijn eigen persoonlijke look.

Vanaf februari is de collectie beschikbaar op de website
PR samples zijn verkrijgbaar op aanvraag.

OVER ARMEDANGELS

Het Duitse label ARMEDANGELS, met hoofdzetel in Keulen, bewijst sinds 2007 dat mode anders kan namelijk eco & fair. Geen loonslavernij, geen chemische rotzooi en geen goedkope massaproductie. Wel duurzaam en ecologisch geproduceerde kleding. Het bedrijf startte op met een T-shirtlijn om geld in te zamelen voor het goede doel en groeide uit tot een van Europa’s grootste eco & fair fashion labels. Met een 100-koppig team en 4 collecties per jaar toont ARMEDANGELS dat duurzaamheid en doordacht productontwerp elkaar niet uitsluiten. Meer informatie vind je op: www.armedangels.de

ARMEDANGELS_Lookbook_Spring_22_TWOISACROWD.pdf

Laura Van De Woestyne