Steun kunstenaars met de betaalbare kunstcollectie van Kunst Aan Zet

Meer dan 1.000 kunstwerken op 1 platform, steun voor meer dan 300 kunstenaars

Kunstenaars in hun kot, galeries met gesloten deuren en uitgestelde kunstevenementen als Antwerp Art Weekend en Art Brussels. De COVID-19 maatregelen deden de kunstsector serieus bloeden. Met een omzet die 81 procent* lager ligt dan vorig jaar is de kunst- en cultuursector veruit de zwaarst getroffen sector.

Kunst Aan Zet is een van de initiatieven die kunstenaars in deze tijden extra helpt. De organisatie verzamelt kunst en design van meer dan 300 kunstenaars op 1 platform. Daarmee wordt kunst voor iedere liefhebber toegankelijk. Het bedrag, prijzen liggen tussen €40 en €10.000, kan de koper gespreid over een periode van 2 jaar betalen. Zonder dat het hem een euro extra kost. Dankzij die renteloze kunstlening hoef je dus niet eerst de lotto te winnen, te erven van een rijke groottante of je baas om een dikke vette promotie te smeken om een kunstenaar te steunen.

Ontdek de collectie, steun onze kunstenaars

De betaalbare kunstcollectie is 100% van eigen bodem. Gemaakt door kunstenaars en ontwerpers uit Vlaanderen en Brussel. Geselecteerd door meer dan 30 van de beste galeries. De volledige collectie ontdekken? Dat kan gewoon online.

Ontdekkingsweken van de betaalbare kunstcollectie

Naast het online platform waarop je de volledige collectie kan verkennen, organiseert Kunst Aan Zet van 10 tot 31 oktober de ontdekkingsweken van de betaalbare kunstcollectie. Zo worden geïnteresseerden tijdens Gallery Hopping Tours meegenomen langs lokale galeries en art spaces. Ook de deelnemende galeries zetten heel wat extra’s op de agenda. Denk aan ontmoetingen met de kunstenaars, artist talks en rondleidingen. Een uitgelezen moment om een dagje cultuur te plannen én onze kunstenaars te steunen.

Op 1 oktober verschijnt de volledige programmatie van de ontdekkingsweken van de betaalbare kunstcollectie op de website van Kunst Aan Zet. Geïnteresseerden kunnen zich er dan ook gratis inschrijven voor de Gallery Hopping Tours.

‘De betaalbare kunstcollectie is voor mensen die op ontdekking willen gaan of misschien al weten wat ze zoeken. We maken het eenvoudig om kunst en design te vinden naar ieders smaak en budget. Je kan online de collectie verkennen of er een leuke uitstap van maken. Kijken mag. En een gespreide betaling maakt de stap naar een kunstwerk kopen gemakkelijk.’ - Hans Ruebens, projectleider Kunst aan Zet

* volgens enquête uitgevoerd door Economic Risk Management Group (ERMG) op 18 augustus.

Heb jij interesse in een atelierbezoek, interview met een galeriehouder of kunstenaar? Neem voor meer informatie/bij verzoeken contact op met:

0470/18.76.83

Over Kunst aan Zet

Kunst Aan Zet is een kunst- en designcollectie voor iedereen, verspreid over meer dan 30 topgaleries in Vlaanderen en Brussel. Dankzij de renteloze kunstlening kan de koper op afbetaling kopen, zonder dat het hem een euro extra kost. Het kunstwerk heeft hij in één keer in huis, de betaling kan hij spreiden over 2 jaar. Zo geeft Kunst Aan Zet kunstenaars en designers uit Vlaanderen en Brussel een duwtje in de rug. Kunst Aan Zet is een initiatief van de Vlaamse Overheid in samenwerking met Kunst in Huis en Hefboom. www.kunstaanzet.be