Yuma Labs haalt 200% van doel op in eerste 48 uur

Het circulaire zonnenbrillenmerk Yuma Labs heeft 20.628 euro opgehaald in de eerste 48 uur van zijn crowdfunding. Dat is het dubbele van het initiële doel. Tot nu toe wordt de campagne al door 159 mensen gesteund, maar de campagne loopt nog 17 dagen, waardoor er nog tijd genoeg is om meer geld op te halen.

De doelstelling van de crowdfunding campagne is om een nieuwe collectie zonnebrillen te produceren. De zonnebrillen zijn volledig uit plastic afval gemaakt en gemakkelijk terug te sturen op het einde van hun leven. Zo kunnen de zonnebrillen opnieuw gerecycleerd worden en wordt de afvalketen echt gesloten waardoor plastic afval een halt toegeroepen wordt. Yuma Labs' bedrijfsmodel is gebaseerd op de principes van de circulaire economie.

Daarnaast lanceerde het bedrijf een nieuwe branding -Yuma Labs heette eerste W.R.Yuma- en verplaatste het de productie van Antwerpen naar Italië, waar het plastic afval omgetoverd wordt tot zonnebrillen van hoge kwaliteit door middel van spuitgieten. Om dat te kunnen verwezenlijken, wou het bedrijf 10.000 euro ophalen.

Honger naar meer

Gelukkig hebben 137 mensen in de eerste twee dagen de crowdfunding campagne gesteund en samen 20.628 euro bijeen gelegd. Het Yuma Labs team heeft honger naar meer, zegt oprichter Sebastiaan De Neubourg.

"Ondanks de gekke tijden die we nu beleven, hebben we dankzij onze backers toch 100% van ons doel gehaald in enkele uren tijd!”, zegt De Neubourg. “Ons vertrouwen in hen was meer dan terecht, maar we willen ons verhaal nog verder verspreiden. We willen het gesprek op gang zetten en de switch maken naar een circulaire economie. Daarom willen we nog meer mensen aan de crowdfunding laten deelnemen."

Mensen kunnen de campagne nog steunen tot 10 september. De crowdfunding campagne bestaat uit een unisex model "Lazlo", dat beschikbaar is in 4 kleuren: twee transparante frames (die de originele kleuren van de gerecycleerde PET-flessen hebben) en twee gekleurde frames (bruin en zwart).

De zoektocht naar een ciruclaire economie

Het doel van Yuma Labs is duidelijk. “In de afgelopen jaren verdiepten we ons in mode, circulaire economie, afvalmanagement en recycling”, zegt De Neubourg.

“Tijdens onze zoektocht naar echte, circulaire producten, vonden we vooral gerecycleerde spullen. Vooral in de zonnenbrillenindustrie waren er betere en duurzamere oplossingen mogelijk. Met Yuma Labs willen we een radicaal nieuwe manier van denken over de modetoekomst in gang zetten. En dat allemaal terwijl we van de zon genieten.”

Innovative Instagram filter

Innovatie is een sleutelelement van Yuma Labs. Daarom hebben ze naast hun revolutionair businessplan ook een Instagram filter van de zonnebrillen gemaakt. Zo kan je al zien of je de zonnebrillen leuk vindt of niet. Yuma Labs is het eerste zonnebrillenmerk dat bijdragers hun brillen virtueel laat uittesten, nog voor ze in productie gaan.

Crowdfunding link: https://www.indiegogo.com/projects/lazlo-tomorrow-s-sunglasses-from-yesterdays-waste#/

Voor meer informatie, contacteer:

OVER YUMA LABS

Een wereld waarin afval niet bestaat, dat is de visie van Yuma Labs. Het revolutionaire zonnebrillenmerk ontwerpt trendy brillen uit gerecycleerde petflessen. 100% circulaire brillen met volledig demonteerbare monturen. Zo zijn ze ook aan het einde van hun leven makkelijk recycleerbaar. Sebastiaan de Neubourg startte het label in 2018 als W.R.YUMA. Leuk weetje: Yuma verwijst naar de zonnigste plek op aarde namelijk Yuma in Arizona (VS).